Dlaczego poleca się przyjmowanie długo działających estrów testosteronu?

Mimo że niektóre leki są związkami o długim okresie działania (czyli długo utrzymują się w organizmie), mają również określony czas najwyższej skuteczności (dają największego kopa). Wydaje mi się, że zarówno cypionat, jak i enantan testosteronu osiągają szczyt swojej skuteczności na pięć dni po wstrzyknięciu.

Czytaj dalej Dlaczego poleca się przyjmowanie długo działających estrów testosteronu?

Dlaczego rozłożenie posiłków zawierających białko w ciągu całego dnia jest tak ważne? Jedzenie sześciu porcji dziennie to prawdziwe utrapienie. Czy nie mogę po prostu zjeść trzech dużych porcji?

Dla kulturystów, jak i innych sportowców, białko zawarte w pożywieniu to prawdziwy skarb. Kiedy rozłożone zostanie na składniki podstawowe – aminokwasy – może zostać użyte do syntezy hormonów peptydowych, enzymów trawiennych, włosów, paznokci (keratyna) i, co najważniejsze, nowej tkanki mięśniowej.

Czytaj dalej Dlaczego rozłożenie posiłków zawierających białko w ciągu całego dnia jest tak ważne? Jedzenie sześciu porcji dziennie to prawdziwe utrapienie. Czy nie mogę po prostu zjeść trzech dużych porcji?

Kulturystyka Naturalna

 

Po przeczytaniu nagłówka ktoś może powiedzieć: o czym ten facet pisze, w jakich czasach on żyje, naturalna kulturystyka? Pozornie ta osoba miałaby rację, bo przecież co poza mięśniami kojarzy się z kulturystyką, oczywiście doping. Niestety! Takie są realia, epoka kulturystyki i innych sportów bez sterydów skończyła się kilkadziesiąt lat temu. A może jednak nie? Na szczęcie NIE! Nadal są ludzie, którzy chcą uprawiać ten piękny sport, jakim niewątpliwie jest kulturystyka, bez dopingu i to nie tylko dla siebie (rekreacyjnie), ale wyczynowo, kończąc ciężki trening na scenie. Zdaje sobie sprawę, że taka kulturystyka zarówno w Polsce, jak i na świecie nie jest jeszcze zbyt popularna, ale powinniśmy mieć nadzieję, że w przyszłości tylko taka będzie obecna.

Jest to szansa aby zdjąć z kulturystyki tabliczkę z napisem „doping”. Dlatego też dzięki Sylwii i Poldkowi Wilk, którym za udostępnienie informacji serdecznie dziękuję, chcielibyśmy propagować kulturystykę naturalną i przekonać Was, że można osiągnąć sukces za pomocą ciężkiego treningu, naturalnych odżywek i suplementów bez dopingu. Niektórzy twierdzą, że to niemożliwe, a jednak… Dzisiejszy postęp w nauce doprowadził do tego, że wiele suplementów dorównuje sterydom. Dlatego należy wybierać to, co naturalne, nieszkodliwe dla zdrowia. Nie można trenować bez żadnego wspomagania i mimo, że odżywki i suplementy w sztuczny sposób pomagają rozwinąć umięśnienie, to nieuzasadnione są obawy w ich stosowaniu. Sam Juan Antonio Samaranch powiedział: „Dopingiem jest to, co szkodzi zdrowiu, a nie to, co w sztuczny sposób podnosi wydolność organizmu”. Zachęcam więc do zażywania naturalnych preparatów i treningu kulturystycznego z nadzieją, że będzie to kulturystyka naturalna, której będzie obcy doping i wszystko, co szkodzi naszemu zdrowiu, które przecież jest bezcenne.

Kulturystyka naturalna, mimo, że w Polsce nie jest jeszcze tak popularna, to na Zachodzie ma swoje organizacje – INBA (Międzynarodowa Naturalna Organizacja Kulturystyczna – www.naturalbodybuilding.com) i PNBA (Professional Natural Bodybuilding Association). Organizują one zawody kulturystyczne na różnych poziomach, a te najbardziej prestiżowe to: Natural Mr.Universe i Natural Mr.Olympia. W 1999r. miały się odbywać zawody w Polsce, ale niestety jak na razie jest za mało chętnych. Kto wie, może w przyszłości właśnie Ty będziesz startował w zawodach kulturystyki naturalnej? Serdecznie do tego zachęcam.

Czytaj dalej Kulturystyka Naturalna

Ile odpoczywać pomiędzy seriami?

silownia1

Niektóre z nowych treningów w stylu wojskowym, takie jak trening „300” czy CrossFit, minimalizują długość przerw między seriami ćwiczeń. Powód jest następujący: mięśnie i metabolizm czerpią najwięcej korzyści z wysoce intensywnego treningu. Sportowcy podnoszący ciężary (np. trójboiści) często odpoczywają przez 3 do 5 minut pomiędzy każdą serią, aby maksymalnie zwiększyć regenerację i zapewnić możliwie najlepszą jakość wysiłku podczas każdego powtórzenia. Czytaj dalej Ile odpoczywać pomiędzy seriami?